Links Sitemap Business Linker Sitemap

NYTimes: Dacia este o mașină practică si cea mai tare masina din Europa în 2013

2570 afisari
Cel mai tare automobil anul acesta în Europa nu este BMW, Mercedes Benz sau Bentley. Este brandul ieftin al Renault, Dacia, născut în România", o maşină practică şi fără fiţe, scriu jurnaliştii de la New York Times.
Vânzările de autoturisme Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1%, până la 24.600 de unităţi, în luna noiembrie, potrivit ACEA. În primele 11 luni vânzările Dacia au depăşit 260.000 de unităţi, înregistrând o creştere de 21,1%, ceea ce o clasează pe primul loc în Europa. "Un loc neaşteptat pentru Dacia, o marcă din fostul bloc sovietic, relansată abia în 2004". Comentează NYTimes.

În Europa, automobilul românesc pare să fie maşina potrivită la timpul potrivit, mai scrie ziarul american. Pe fondul unui climat economic instabil şi al unui şomaj ridicat, Dacia a găsit un teren propice cu preţuri pornind de la 7700 de euro pentru sedanul său Logan fără fiţe.

Dacia poate fi considerată îngrozitoare de către o persoană care conduce Mercedes sau BMW, dar este o maşină de nădejde pentru cei care vor să se deplaseze între punctul A şi punctul B: "este o tehnologie simplă, de încredere şi, pe deasupra, ai şi o garanţie de trei ani". "Este tot ceea ceea ce-ţi trebuie", explică Jens Schattner, analist Macquarie, Frankfurt, scrie New York Times.

Succesul Dacia reflectă tendinţele din domeniu: în timp ce extremele merg bine, autovehiculele din categoria de mijloc stagnează, mai scrie sursa citată.
Arnaud Deboeuf, responsabilul pentru Programul Entry al grupului Renault (programul în cadrul căruia sunt dezvoltate autovehiculele Dacia), recunoaşte că este vorba despre avantajul oferit de criză, dar spune că a mai apărut un element care a contribuit la succesul Dacia: "A avut loc o schimbare de atitudine în rândul consumatorilor europeni; acum, oamenii nu mai vor să cheltuiască mult pe o maşină", a explicat Arnaud Deboeuf, citat de NYT.

La rândul său, Carlos da Silva, analist la IHS Automotive, explică succesul Dacia prin apariţia unei noi categorii de consumatori în vestul Europei, cea a persoanelor care înainte cumpărau un automobil vechi de cinci ani, dar acum preferă, cu aceiaşi bani, să achiziţioneze un autovehicul nou.

Pericolul este ca Dacia să canibalizeze celelalte produse mai ieftine ale Renault, completează Carlos da Silva, citat de The New York Times.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza