Links Sitemap Business Linker Sitemap

SEAT lansează a cincea generaţie a modelului Ibiza

1229 afisari
Noul SEAT Ibiza a sosit încărcat cu cele mai recente tehnologii, o dinamică remarcabilă şi o îmbunătăţire majoră a spaţiului şi confortului. Cel mai important model al brandului spaniol are un design complet nou, dar cu acelaşi spirit veşnic tineresc, funcţional, sportiv şi confortabil.
Reuşeşte acest lucru datorită unor trăsături noi care reflectă caracterul distinctiv al mărcii SEAT, păstrând ADN-ul mărcii, dar cu forme mai ascuţite şi sportive, modelul fiind caracterizat de suprafeţe mai profilate, accentuate, atractive şi fluide.
Cea de a cincea generaţie a SEAT Ibiza îşi va face debutul public la Salonul Auto de la Geneva în luna martie 2017, iar vânzările vor începe în iunie. 

Noul SEAT Ibiza este o maşină complet nouă, creată cu un obiectiv ambiţios: de a parcurge un pas înainte în materie de siguranţă, design, performanţă şi confort. Acest uriaş salt de calitate a devenit posibil datorită noii platforme modulare MQB A0. Noul SEAT Ibiza este primul model din grupul Volkswagen care utilizează această platformă, fapt care subliniază importanţa SEAT în cadrul grupului şi oferă nenumărate avantaje.  

Introdus în anul 1984, Ibiza a devenit un model emblematic al brandului SEAT. Această maşină este cel mai vechi model şi, în acelaşi timp, cel mai bine vândut model din gama SEAT, cu peste 5,4 milioane de unităţi comercializate. Ibiza este unul din cei trei piloni ai companiei, alături de Leon şi Ateca, pe care SEAT se bazează pentru a-și contina evoluţia de succes şi în viitor. Mai compact, mai spaţios, mai eficient

Spaţiul interior al noului SEAT Ibiza a crescut într-un mod impresionant, iar întreaga maşină este mult mai robustă şi mai sigură. Comparativ cu modelul anterior, lungimea (-2 mm) şi înălţimea (-1 mm) sunt minimal modificate. Totuşi, noua generație este semnificativ mai lată, și anume cu 87 mm. De asemenea, datorită utilizării platformei MQB A0 ampatamentul ajunge la valoarea de 2.564 mm (+95 mm), iar ecartamentul punţii faţă este mai lat cu 60 mm, iar cel al punţii spate cu 48 mm. Rezultatul este o maşină mult mai confortabilă, noul SEAT Ibiza fiind deopotrivă mai spaţios la interior şi mai mare la exterior. De exemplu, spaţiul pentru picioare la bancheta spate a crescut cu 35 mm, în timp ce spaţiul pentru zona capului a crescut cu 24 mm la scaunele din faţă şi cu 17 la cele din spate. Scaunele te uimesc cu o lățime suplimentară de 42 mm, transformând noul SEAT Ibiza în lider în clasa sa din acest punct de vedere. Portbagajul a fost mărit cu 63 de litri, până la o capacitate totală de 355 de litri, cea mai bună din clasa sa. Înălţimea de încărcare a fost, de asemenea, coborâtă, dovadă că SEAT ştie cum să combine forma cu funcţionalitatea. 

Toate motoarele disponibile pentru noul SEAT Ibiza îndeplinesc standardele de emisii Euro 6 şi excelează la capitolul performanţă, datorită caracteristicilor remarcabile, autonomiei mari şi emisiilor reduse. Sunt disponibile trei motoare pe benzină cu blocul motor şi cilindrii fabricaţi din aluminiu. Prima opţiune este motorul 1.0 TSI cu trei cilindri şi 95 sau 115 CP, dotat cu turbocompresor, intercooler şi injecţie directă. Un nou motor 1.5 TSI cu patru cilindri şi 150 CP va fi disponibil la sfârşitul lui 2017. Motoarele 1.6 TDI cu consum redus vor fi disponibile în trei variante de putere: 80, 95 şi 115 CP. În sfârşit, noua platformă MQB A0 permite noii Ibiza să ofere un motor 1.0 TSI cu gaz natural comprimat (CNG) cu 90 CP. SEAT este primul producător care oferă un astfel de motor în această clasă. Sunt disponibile cutii de viteze manuale cu cinci trepte pentru motoarele până la 95 CP şi o transmisie manuală cu 6 trepte pentru motoarele mai puternice. Transmisia DSG cu 7 trepte şi dublu ambreiaj este încă una din opţiunile disponibile pentru noul SEAT Ibiza.

Comportamentul dinamic al maşinii, ţinuta de drum şi confortul la condus sunt ridicate la superlativ datorită noii platforme MQB A0, dar şi creşterii cu 30% a rigidităţii torsionale. Noul SEAT Ibiza este disponibil numai cu o caroserie cu 5 uşi, care este acum mai practică, iar noul design oferă aspectul sportiv al unui model cu 3 uşi. Au avut loc, de asemenea, salturi calitative şi în ceea ce priveşte reducerea zgomotelor şi a vibraţiilor. Noul SEAT Ibiza oferă o calitate cu care ne-am obişnuit la maşini mai luxoase. Este, de asemenea, agilă în oraş, eficientă pe şoselele virajate şi oferă un confort excelent la deplasările pe distanţe lungi.  

Patru versiuni de echipare şi cea mai avansată tehnologie

Noul SEAT va oferi patru linii de echipare, începând de la Reference şi Style, şi continuând cu versiunile de top FR şi XCellence.

Nivelul de echipare FR vine cu cel mai dinamic şi avansat echipament pentru performanţe de vârf. Elementele exclusive de design dinamic au fost create în mod special pentru noua Ibiza, cum ar fi difuzorul de aer spate, bara de protecţie faţă exclusivă, suspensia sport şi pachetul negru exterior oferit exclusiv pentru această versiune. 

Pachetul XCellence se adresează clienţilor noi aflaţi în căutarea unui design distinctiv şi sofisticat, combinat cu un echipament mai confortabil şi inteligent.

Ambele pachete de dotări vor avea acelaşi preţ şi doresc să ofere cele mai bune opţiuni posibile pentru mai multe tipuri de şoferi: FR este destinat celor care îşi doresc o maşină mai sportivă, în timp ce XCellence se concentrează pe confort, eleganţă şi tehnologie. 

Iluminarea ambientală interioară cu tehnologie LED pentru versiunile FR şi XCellence este oferită în culorile roşu şi alb. Utilizarea tehnologiei LED pentru iluminarea interioară şi exterioară nu este un capriciu estetic. LED-urile oferă o lumină mai bună calitativ, concomitent cu un consum redus de energie, ceea ce înseamnă o economie mai mare de combustibil. Luminile full-LED de la Ibiza (farurile, semnalizatoarele şi luminile de ceaţă spate) sunt noi în această clasă.

Versiunea FR include o suspensie mai rigidă, cu două setări de confort (Normal şi Sport), adaptate preferinţelor şoferului sau condiţiilor de rulare. Versiunea XCellence va oferi şi ea această posibilitate mai târziu, cu o setare mai confortabilă.

Sistemele de asistenţă ale noii Ibiza includ elemente care, deşi sunt prezente la Leon şi Ateca, sunt destul de neobişnuite la această clasă. Noul SEAT Ibiza oferă Front Assist, Traffic Jam Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry cu buton de pornire a motorului cu o lumină care sugerează bătaia unei inimi, o nouă generaţie de senzori de parcare faţă şi spate şi o cameră pentru marşarier de o mai mare rezoluţie, ce afişează imaginea pe un ecran tactil premium de 8’’ cu panou din sticlă. Este prima dată când SEAT Ibiza are un ecran tactil integrat de 8’’, care oferă cea mai avansată tehnologie fără a compromite armonia interioară.

Una din cele mai impresionante funcţii ale noului model este încărcătorul wireless cu amplificator al semnalului GSM. În ceea ce priveşte conectivitatea, noul SEAT Ibiza este singura maşină 100% conectată datorită unui număr de trei opţiuni:  Apple Car Play, Android Auto şi Mirror Link. Marca SEAT este hotărâtă să devină un deschizător de drumuri în domeniul maşinilor conectate şi al dezvoltării de noi soluţii de mobilitate prin care acestea îmbunătăţesc experienţa utilizatorului şi oferă mai multă flexibilitate şi uşurinţă de utilizare. Într-un mediu caracterizat de schimbări tot mai agresive, SEAT doreşte să se confrunte cu provocările ridicate de infrastructurile urbane, sistemele de trafic şi vehiculele din oraşe, oferind aceste tehnologii în majoritatea vehiculelor sale. 

Noul SEAT Ibiza prezintă un parteneriat cu Beatsaudio, o marcă încărcată de energie, emoţie şi entuziasm, care a schimbat modul în care oamenii ascultă muzică. Sistemul foloseşte un procesor audio digital (DSP), 7 boxe premium şi un amplificator de 300W.  

Platforma MQB AO Cea mai nouă tehnologie a grupului Volkswagen, platforma MQB (Modular Quer Baukasten) permite o flexibilitate mai mare de fabricaţie şi un nivel înalt de integrare, deoarece este destinată mai multor modele şi permite tipuri diferite de caroserie în acelaşi segment, dar şi configuraţii cu ampatamente diferite, plecând de la aceeaşi platformă de bază. Investiţiile SEAT în cercetare şi dezvoltare în ultimii ani au fost alocate parţial pentru adaptarea liniei 1 a fabricii din Martorell la noua platformă MQB A0, SEAT devenind astfel prima companie din grupul Volkswagen care utilizează această tehnologie. 

Numărul componentelor fabricate prin tehnologia de forjare la cald a crescut, acestea contribuind la reducerea greutăţii şi creşterea rigidităţii, îmbunătăţind astfel performanţele şi reducând consumul. În cazul noii Ibiza, 900 de roboţi şi peste 4000 de puncte de sudură garantează o bună rigiditate a maşinii. Sudura în puncte, combinată cu tehnologia laser, înseamnă o caroserie uşoară dar în acelaşi timp de o înaltă rigiditate structurală.

Design: următorul pas în ADN-ul SEAT

Datorită a peste trei decenii de istorie şi a importanţei sale de principal pilon al brandului SEAT, a cincea generaţie Ibiza înseamnă o provocare totală din punct de vedere al design-ului. Trebuia să fie proaspăt şi tineresc, dar în acelaşi timp matur şi echilibrat. Şi iată cum noul SEAT Ibiza se remarcă imediat prin proporţiile sale perfecte, caracterul puternic şi aspectul agil. Identitatea mărcii SEAT nu a fost doar păstrată, ci dusă la un nou nivel, dând încă un impuls ADN-ului SEAT. Nu trebuie decât o privire pentru a înţelege la ce se gândeau proiectanţii când au desenat această maşină şi pentru a vedea că SEAT nu a prezentat niciodată o maşină mai frumoasă în segmentul A0. 

În partea din faţă, farurile LED triunghiulare şi amprenta emblematică a luminilor de zi fac noul SEAT Ibiza foarte uşor de recunoscut. Sigla este nu doar afişată cu mândrie în mijlocul grilei, dar este şi evidenţiată de două linii caracteristice pe capotă, cu o uşoară întrerupere în cadrul cromat. Forma în X sugerează un înalt dinamism şi o incredibilă stabilitate vizuală.

Consolele faţă şi spate sunt foarte scurte, cu roţile situate în cele patru colţuri ale maşinii, ceea ce îi conferă stabilitate, dinamism şi caracter sportiv. Ampatamentul mai lung şi forma geamurilor accentuează mărimea noii Ibiza, iar cele două nervuri pe întreaga lungime a maşinii sunt caracteristice mărcii SEAT, oferind maşinii un aspect tridimensional mai expresiv. Caroseria este frumos sculptată, combinând liniile ascuţite şi suprafeţele netede. Jantele cu dimensiuni de până la 18 inchi şi două nuanţe de culoare disponibile opţional imprimă întregului ansamblu o notă de eleganţă. 

Forma părţii din spate a maşinii este, de asemenea, tipică pentru Ibiza. Blocurile optice spate se extind către partea laterală, unde se unesc cu nervurile într-o formă armonioasă şi unică, oferind în acelaşi timp performanţe aerodinamice incredibile. Liniile puternice ale portbagajului şi barei de protecţie conferă maşinii un aspect mai lat şi mai unitar, în timp ce catadioptrii par să apropie maşina şi mai mult de sol. Versiunea FR oferă detalii care accentuează caracterul sportiv, cum ar fi ţevile de eşapament pe fiecare latură a barei de protecţie spate. Versiunea XCellence primeşte detalii cromate care îi evidenţiază caracterul sofisticat şi rafinat.

În ceea ce priveşte interiorul, au fost urmate aceeaşi etape de proiectare de la modelele Leon şi Ateca, dar de această dată cu o nouă viziune a filosofiei de design. Au fost adăugate mai multă tensiune, mai multă tehnică, linii clare şi proporţii mai slab definite  pentru obţinerea unui aspect mai elegant şi a unui nivel mai mare de calitate percepută, în timp ce noi materiale reușesc să conserve caracterul tineresc şi dinamic. Din punct de vedere structural, a fost pus un accent special pe proporţiile orizontale ale ansamblurilor diferitor zone funcţionale, inclusiv consola interioară înălţată pentru a îmbunătăţi ergonomia şi siguranţa. Scopul a fost de obţine proporţii perfecte şi un sentiment sporit de spaţiu şi confort. 

Toate comenzile şi instrumentele de bord sunt situate în jurul şoferului, în cea mai înaltă poziţie posibilă, pentru a evita ca acesta să îşi îndepărteze privirea de la drum. La fel ca la Leon şi Ateca, butonul de pornire este în acelaşi loc, în partea din stânga a schimbătorului de viteze, în cea mai înaltă poziţie posibilă pentru uşurinţă în utilizare. La o analiză a calităţii de vârf a fiecărui detaliu al noului SEAT Ibiza şi a nenumăratelor posibilităţi de personalizare, inclusiv de a alege culoarea iluminatului LED interior, fără a uita, bineînţeles, tehnologia de bord, precum ecranul tactil de 8 inchi şi sistemul de conectivitate Full Link, nu poţi să nu te gândeşti la modele de categorie superioară. Habitaclul este protejat de un filtru Air Care care izolează ocupanţii de orice tip de alergeni, creând un spaţiu complet liber de agenţi contaminanţi.

Designul atrăgător, comportamentul dinamic şi calitatea condusului, sentimentul incredibil de stabilitate şi încredere pe şosea, calitatea mult îmbunătăţită a interiorului, tehnologia extrem de sigură şi uşor de utilizat sau interiorul spaţios sunt tot atâtea motive pentru a considera noul SEAT Ibiza o opţiune cu adevărat atractivă şi, bineînţeles, la cel mai bun preţ.
Citeşte mai multe despre: SEAT Ibiza

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza