Links Sitemap Business Linker Sitemap

Geneva Motor Show 2013

8703 afisari

Lamborghini Veneno a lasat muti de uimire jurnalistii prezenti la dezvelirea sa oficiala.

Suntem siguri ca jumatate dintre ei nu au apucat sa apese pe declansatoarele camerelor foto pentru ca au uitat de ce le tin in mana, odata dezvelita bestia mecanica produsa in Sant'Agata Bolognese...

Cum sa mai stii ce e chestia din mana cand ai asa ceva in fata, serios?
Jubileul producatorului italian de hypercar-uri este astfel celebrat cum se cuvine, iar sculptura in fibra de carbon poarta un nume pe masura.
Veneno este numele unui taur celebru, care l-a ucis in 1914 pe faimosul, atunci, José Sánchez Rodríguez, in timpul unei coride.
Lamborghini Veneno va fi construit intr-o editie limitata de numai 3 unitati, pentru un pret de 3 milioane de euro fiecare, care credem ca s-au vandut in primele 3 secunde de la dezvelirea oficiala.
Nu insistam asupra designului pentru ca imaginile fac, fiecare cat 1000 de cuvinte, si dam cateva detalii tehnice.
Motorizarea foloseste agregatul termic cu 12 cilindri, de 6,5 litri, aflat si sub caroseria lui Aventador, dar, care produce 750 CP pentru Veneno.
Acesti 750 CP ajung la toate cele paru roti, dupa ce invart angrenajele unei cutii de viteze ISR cu sapte rapoarte, pentru a permite, intr-un final, accelerarea de la 0 la 100 km/h in 2,8 secunde, accelerare care se opreste cand se atinge viteza maxima de 355 Km/h.

Nu stim unde va merge cu astfel de viteze, dar, trebuie sa ne inclinam cu respect in fata celor de la Lamborghini care au reusit sa faca un adevarat  show-stopper  si, care, pot face sa se inverzeasca de invidie orice, dar absolut orice posesor de automobil de pe fata planetei, fie el si Bugatti Veyron, pentru ca au creeat cel mai rar si atragator hypercar din aceasta parte a galaxiei!



Noul Jeep Cherokee

Noul Jeep Cherokee este laudat de oficialii Jeep, ca fiind cel mai economic Cherokee de pana acum, consumul sau de combusitbil fiind redus cu mai bine de 45% fata de cel al actualei generatii!
Motorizarile, desi nu au fost anuntate si doar speculam, vor fi, cel mai probabil, un V6 pe benzina alaturat unui patru cilindri  de 2,4 litri, pentru americani, unde benzina este mai ieftina decat apa minerala, in timp ce pentru oamenii normali, adica europeni, se pare ca se pregateste echiparea cu motoare de 2, respectiv 3 litri, pe motorina.
Care vor veni, cel mai probabil, din  banca de organe  a grupului Fiat.




Noua marca auto Qoros a pus ochii pe estul Europei
Marca auto Qoros, care produce masini in China datorita unor fonduri venite mai ales din Israel, isi prezinta primele modele la Salonul Auto de la Geneva (7-17 martie) si acum lucreaza la constructia unei retele de distributie in Scandinavia si in estul Europei, a spus pentru HotNews.ro Amir Elstein, seful board-ului Israel Corp. El subliniaza insa ca nu vrea sa repete greselile altor marci chineze care sperau sa vanda masiv in Europa, dar au esuat lamentabil din cauza problemelor de calitate. Primele masini Qoros vor costa sub 20.000 euro si se doreste ca in timp sa ajunga rivale pentru Volkswagen si chiar Audi.

Qoros produce trei modele in China, iar pana in prezent consortiul format din compania chineza Chery Auto si Israel Corp a investit un miliard de euro, tinta finala fiind investirea a 2,5 miliarde euro pentru a se ajunge la o productie anuala de peste 400.000 masini, in mare parte pentru piata chineza.

Elstein spune ca planul este ca marca Qoros sa intre si in Europa, insa nu brusc si nici cu declaratii ultra-optimiste, ci pas cu pas, prima etapa fiind obtinerea omologarilor necesare dar si construirea unei retele de dealeri, aceasta etapa urmand a dura cam 18 luni.
Qoros a reusit sa angajeze si cativa fosti directori de la marci auto, spre exemplu un fost sef de design de la MINI, totul in dorinta de a demonstra publicului ca este o companie serioasa.

Elstein spune ca in cativa ani, daca totul merge bine, masinile Qoros ar putea ajunge sa concureze cu modele de la Volkswagen si chiar de la Audi. Evident, pana atunci mai este mult. In prezent capacitatea de productie e de circa 100.000 unitati/an, uzina fiind in Guangzhou, China, regiune economica speciala unde partenerul chinez Chery produce si pentru Jaguar.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza