Links Sitemap Business Linker Sitemap

OMV Petrom creează 10 afaceri sociale prin programul Fabricat în Țara lui Andrei

1215 afisari
OMV Petrom a selectat 10 câștigători ai celei de-a doua ediții a competiției de afaceri sociale Fabricat în Țara lui Andrei. Programul susține idei de afaceri care rezolvă probleme sociale, generează locuri de muncă și aduc valoare economică și socială în comunitățile românești. Competiția Fabricat în Țara lui Andrei este finanțată de OMV Petrom și organizată în parteneriat cu Fundația NESsT.
"La patru ani de la prima investiție OMV Petrom în antreprenoriat social, ne bucurăm să vedem că am susținut business-uri viabile, cu doi ani vechime și un impact puternic – social și economic. Afacerile sociale pot fi o soluție pe termen lung pentru România. Ele creează locuri de muncă și venituri indirecte, aduc fonduri la bugetul local și, în același timp, adresează probleme sociale. Nu este ușor – în viața unui antreprenor social apar numeroase dificultăți – dar prin perseverență și "reinventare” constantă, afacerile sociale își pot demonstra viabilitatea. Fabricat în Țara lui Andrei nu e doar un program de granturi, ci și o școală de antreprenoriat social pentru oamenii cu inițiativă, care vor să schimbe în bine viața comunităților mici din România”, declară Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate, OMV Petrom.

Impactul afacerilor sociale în comunitate

Cei 10 antreprenori sociali își propun să genereze peste 35 de locuri de muncă în primul an de activitate. De asemenea, în aceeași perioadă vor genera venituri pentru încă 78 de localnici. Dincolo de beneficiile economice, valoarea unei afaceri sociale stă și în rezolvarea unor probleme în comunitate. Printre domeniile abordate de cele 10 afaceri sociale se regăsesc: asigurare de îngrijire la domiciliu pentru vârstnici, producție de plante aromatice, legume BIO, uleiuri vegetale sau accesorii vestimentare cusute de mână. De asemenea, multe dintre afaceri își propun să instruiască oamenii din comunitate pentru creșterea șanselor de angajare.
Mihai Zaharia, unul dintre câștigătorii acestei ediții: "Bunicel.ro are deja o componentă socială pe care, cu ajutorul finanțării OMV Petrom, vom avea șansa să o dezvoltăm. Dulcețurile noastre sunt produse cu ajutorul persoanelor din categorii defavorizate, iar fructele le preluăm de la mici producători din județul Argeș. Fabricat în Țara lui Andrei ne-a oferit șansa de a ne extinde ideea într-o altă localitate din județ, comuna Micești. Obiectivul nostru este să dezvoltăm comunitatea locală prin crearea a 6 locuri de muncă în primii cinci ani și prin achiziționarea fructelor de la localnici.”
Planurile de afaceri câștigătoare vor fi puse în aplicare în 10 comunități din opt județe: Marca- Sălaj, Poiana Câmpina și Scorțeni - Prahova, Mădulari - Vâlcea, Gura Ocniței - Dâmbovița, Berca - Buzău, Aninoasa - Dâmbovița, Marghita - Bihor și pentru cei din Videle - Teleorman și Micești - Argeș.
Prima ediție a programului Fabricat în Țara lui Andrei a creat afaceri sociale în șapte comunități din România. În doi ani, au fost generate peste 24 locuri de muncă permanente și 32 sezoniere. Antreprenorii au pregătit, în cadrul afacerii sociale, peste 350 de persoane și au generat venituri pentru 217 localnici.
Pe parcursul celor două ediții ale competiției Fabricat în Țara lui Andrei, OMV Petrom a oferit finanțări în valoare totală maximă de 700.000 euro pentru dezvoltarea a 20 de afaceri sociale. Acestei investiții i se adaugă aproximativ 2.000 de ore de consultanță oferite de Fundația NESsT, de care afacerile sociale au beneficiat atât în etapa de incubare, cât și în primul an de la înființare.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza