Links Sitemap Business Linker Sitemap

GfK România: Populaţia se aşteaptă să beneficieze de pe urma creşterii economice

904 afisari
Perspectiva românilor faţă de economia ţării s-a îmbunătăţit uşor şi în al doilea trimestru al acestui an, aceştia aşteptându-se ca în perioada următoare efectele creşterii economice din ultima perioadă să devină mai vizibile, se arată într-un sondaj realizat de GfK. Românii se aşteaptă ca evoluţia pozitivă a economiei să se vadă prin scăderea şomajului şi a creşterii veniturilor
"În România, în trimestrul al doilea, perspectiva economică generală a înregistrat o creştere minimă (+0,9 puncte), până la nivelul de 4,2 puncte în luna iunie. Indicatorul a urcat doar cu puţin peste media pe termen lung. Reticenţa de a cheltui contrastează puternic cu creşterea economică susţinută înregistrată în ultimii ani”, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
Aşteptările privind veniturile au scăzut uşor în al doilea trimestru, cu 3 puncte, până la nivelul de 18,5 puncte. Acest indicator rămâne totuşi la un nivel destul de bun. Românii se aşteaptă să beneficieze de pe urma creşterii economice, sub forma unei scăderi a şomajului şi a unei creşteri a veniturilor.
Predilecţia spre consum în luna iunie a fost de 3,4 puncte (-0,1 puncte) - de asemenea, doar cu puţin peste media pe termen lung. Venitul neconsumat şi economiile sunt încă la un nivel nesatisfăcător, dar venitul este suficient pentru acoperirea cheltuielilor zilnice. Consumatorii români încă nu îşi pot permite bunuri de valoare şi achiziţii scumpe. Pe parcursul anului, ne aşteptăm totuşi la o creştere de încă 15 puncte. În luna aprilie, indicatorul a atins cel mai ridicat nivel din august 2008, cu 5 puncte.
La nivel european, studiul GfK arată indicatorii economici, aşteptările privind veniturile şi tendinţele economice din diversele ţări europene au avut evoluţii extrem de diferite.
Climatul de consum general din cele 28 de ţări ale Uniunii Europene a crescut cu 4,1 puncte în intervalul martie-iunie 2016, până la nivelul de 13,1 puncte.
În trimestrul II, subiectele interne (diferite de la o ţară la alta) au dominat dezbaterile din presa europeană. Subiectele comune au vizat în special lupta contra Statului Islamic şi atacurile teroriste produse ca urmare în Europa (mai ales în Turcia). În perioada premergătoare Campionatului European de Fotbal din Franţa, ziariştii, experţii în securitate şi autorităţile guvernamentale din întreaga Europă s-au axat în special pe găsirea unor soluţii de combatere a terorismului.
De asemenea, s-a discutat mult despre acordul dintre Uniunea Europeană şi Turcia privind refugiaţii. Cu ajutorul Turciei s-a obţinut o scădere semnificativă a afluxului de refugiaţi către Europa. Pe de altă parte, în negocierile cu Turcia s-a adus în discuţie şi respectarea principiilor democratice.
Unul dintre principalele subiecte dezbătute în luna iunie a fost referendumul din Marea Britanie cu privire la ieşirea din Uniunea Europeană. Sondajul care indica victoria taberei pro-europene nu a reuşit să influenţeze rezultatul real al referendumului care a avut loc pe 23 iunie. Este de aşteptat ca incertitudinea situaţiei curente să se propage pe pieţele financiare şi să afecteze în final consumatorii europeni. Cât de mare va fi impactul ieşirii Marii Britanii asupra climatului de consum din fiecare ţară în următoarele luni va depinde în special de politicile fiscale, de evoluţia discuţiilor din cadrul Uniunii Europene şi de impactul economic al Brexit-ului asupra fiecăreia dintre ţările membre.
Ca şi în cele trei luni anterioare, principalele subiecte dezbătute de presa din fiecare ţară au fost cele interne: alegerile în Austria şi Spania, sancţiunile asupra Rusiei, negocierile cu privire la noile plăţi ale UE în Grecia, dramele refugiaţilor în Italia, etc. În acest context, s-au înregistrat evoluţii foarte diferite ale climatului de consum. Climatul de consum general din cele 28 de ţări ale Uniunii Europene a crescut cu 4,1 puncte în intervalul martie-iunie 2016, până la nivelul de 13,1 puncte. Este cel mai înalt nivel înregistrat din martie 2008 (16,8 puncte).

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza