Links Sitemap Business Linker Sitemap

Cum se cucereste Cannes-ul?

6156 afisari
Nicole Toma
Sabina Hesse este cea care a generat inspirata idee a campaniei "Contemporary Beauty Ideal" realizata de Ogilvy Frankfurt unde era Junior Art Director pentru ANAD (National Association of Anorexia Nervosa and Eating Disorders). Proiectul initiat de Sabina infatiseaza, in rama stylistica a unor capodopere ale picturii universale, siluete scheletice in locul nudurilor cu rotunjimi generoase, subliniind prin aceasta metafora vizuala cat de distorsionat este idealul de frumusete al zilelor noastre. Picturile femeilor anorexice au fost semnate de Remus Grecu, un alt roman expatriat, care isi imparte viata profesionala intre Londra si Stockholm.
Campania a luat un numar-record de premii – peste 30, incepand cu Cannes si terminand cu Eurobest.
Care e povestea de success a unui Art Director crescut la scoala publicitatii germane, intr-un interviu acordat revistei “Business Arena Magazine” cu sprijinul Biroului Cannes Lions in Romania.

Cat de mult ti-au folosit experientele de la scoala facuta in Romania atunci cand ai plecat din tara?

Am plecat la sase ani, asa ca am facut mai toata scoala in Germania. Doar un singur an de studii am facut in Romania, la Universitatea de arte plastice, sectiunea pictura, clasa prof. dr. Alexandru Chira. Iar acest an mi-a folosit enorm, mai ales la campania “Contemporary Beauty Ideal”. Atunci l-am si cunoscut pe Remus Grecu, cel care a realizat picturile.

Care iti este metoda atunci cand ai de rezolvat un brief? 
Cum il descurci, cum ii gasesti insight-ul, care este mantra ta profesionala, mai ales ca pentru oamenii de Art lucrul pe brief nu pare simplu?
Brieful este un lucru foarte bun tocmai pentru ca te restrange. Este mult mai usor sa cauti idei daca ai cateva constante fixe si nu esti total liber. Cand citesc brieful, imi trec in primele secunde cateva idei prin cap. Acele ‘first ideas’ sunt cele mai apropiate de cele la care se gandeste majoritatea lumii. Eu incerc sa trec peste ele, sa intru adanc in subiect si sa ma gandesc “ce nu s-a facut oare niciodata pe tema asta?”
Care sunt lucrurile din Romania care ti-au marcat retina si pe care ti-ai propus sa le folosesti in posibile proiecte viitoare?
Probabil gandirea profunda, adanca, cu care
m-au obisnuit parintii mei. De la ei si convorbirile non-superficiale pe care le avem scot multa inspiratie si input pentru idei si cai noi in comunicare.

Care sunt datele pe care le pretuiesti la un om de comunicare autentic?

Um om de comunicare autentic nu vorbeste mult despre idei - el le are pur si simplu. si umorul.

Consideri ca ti-ai construit deja “un stil” sau crezi ca un comunicator trebuie sa fie cameleon si sa se plieze de fiecare data pe stilistica brandului pe care il are de comunicat?
Aleg a doua varianta. Altfel ca in arta, in publicitate nu cred ca exista “stiluri”. intr-un domeniu care se reinventeaza in continuu si in care intodeauna este cerut ‘noul’, nu cred ca poti ramane la un stil. Esti confruntat zilnic cu briefuri si probleme diferite pentru clienti diferiti si subiecte diferite care cer solutii diferite. Aici nu este vorba sa te prezinti pe tine, ci brandul. Trebuie comunicat in tonalitatea lui. De pilda, nu poti avea un “stil” pe care il aplici pe doua branduri ca si Apple sau Ariel, evident.

Ce diferente culturale sunt intre stilul de lucru din Romania si cel din Germania?
in ceea ce priveste creatia, probabil in toate agentiile mari internationale se procedeaza cam la fel. in Germania insa, probabil sunt bugete mai mari in ceea ce priveste trimisul lucrarilor la festivaluri, de aceea se si concretizeaza mai multe idei.

Cand ai aflat prima data de existenta festivalului de la Cannes ti-ai imaginat ca ai putea face parte dintr-o echipa care va castiga un premiu mare, intr-o categorie foarte solicitanta?
Cand am inceput practica la Ogilvy Frankfurt, acum trei ani, am aflat de Cannes. si am vazut un leu Cannes la cineva pe masa, l-am ridicat fascinata si m-am gandit in sinea mea: “Wow, unul din asta vreau si eu!”

Cum ai lucrat la proiectul cu anorexia, cum au venit ideile, care a fost echipa, cat timp ti-a luat de la idee/brief la implementare?
M-am gandit foarte mult pe tema anorexiei. {i am tot avut idei, le-am aruncat, am reluat. Pana intr-o zi dupa ore de gandit, m-am asezat la birou si in a doua secunda mi-a trasnit brusc prin cap. Am sarit in picioare si i-am strigat partenerului meu Albert Chan: “Albert! stiu ce facem! Luam nudurile lui Rubens, le facem slabe si le expunem in muzeu!” Zis, schitat ideea si prezentat la creative directorii nostri, Christian Mommertz si Dr. Stephan Vogel, care din start au fost entuziasmati. Fara ei, care prin experienta lor imensa au vazut imediat potentialul ideii si ne-au sustinut, nu s-ar fi realizat proiectul. {i fara clientul extraordinar ANAD, care ne-a acordat fara rezerve incredere maxima si ne-a lasat mana complet libera. Dupa care ne-am gandit bine ce picturi luam si intr-un final nu am mai ales Rubens - era prea alegoric. Am vrut femei autentice, care chiar au existat, asa cum erau ele. si cand a venit vorba despre ce ilustrator alegem, l-am propus direct pe Remus. Eu stiam ca el va face ceva absolut genial, si sefii au avut incredere in mine. Asa ca l-am sunat la Londra, el a inteles fara multe explicatii ideea si a pictat cu o viteza uluitoare lucrarile. Nici macar n-a avut model. Iar in momentul cand am despachetat picturile la Frankfurt, timp de cinci minute nu a scos nimeni o vorba. Pur si simplu
le-am privit fascinati de cat de frumoase si socante erau. Acest proces, de la idee la Cannes, a durat aproape un an.

Ce reactii ai primit dupa primul mare premiu al campaniei? Dar dupa Cannes?
Cannes a fost primul festival la care a fost trimisa campania si a castigat direct doi lei de bronz. si dupa aceea tot a mai castigat. Reactiile au fost foarte bune.

Ce le-ai transmite celor din Romania, care aspira la un astfel de titlu ?
Nu va opriti niciodata sa cautati si nu va lasati descurajati de propozitia <s-a facut oricum totul deja>. Mai sunt mii de idei nemaifacute, nemaivazute, extraordinare - trebuie doar gasite.

Ce te-a inspirat in ultima saptamana?
Orasul Berlin.

Ce te-a facut sa zambesti in ultima saptamana?
Primele raze de soare calde si ciripitul pasarilor, care anunta vara.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza