Links Sitemap Business Linker Sitemap

Ariston Thermo România semnalează creșterea semnificativă a vânzărilor de centrale termice

280 afisari
Conform Ariston Thermo România vânzările anuale de sisteme de încălzire au crescut de circa 20 de ori în ultimele două decenii.
Printre motivele principale care au stat la baza acestei evoluții se numără creșterea constantă a numărului de debranșări, a pieței de construcții noi, dar și numărul tot mai ridicat de înlocuiri de centrale. Cererea tot mai mare de echipamente de încălzire individuale a pornit din cauza problemelor apărute CET-uri, dar și din dorința clienților de a dobândi un grad ridicat de confort și independență. În prezent, piața locală de centrale termice poate fi considerată o piață matură, datorită creșterii ponderii de înlocuiri, care ocupă un procent din ce în ce mai mare în vânzări.

La finele anilor ‘90, când au început să se închidă primele CET-uri din cauza nefuncționării corespunzătoare și a înregistrării unor pierderi tot mai mari, vânzările anuale de sisteme de încălzire înregistrau un număr de circa 15.000 de unități. De-a lungul timpului, influențată de evoluția constantă a debranșărilor și de numărul ascendent al construcțiilor noi, cantitatea de centrale termice comercializate a crescut până la aprox. 170.000 de unități (2008), previziunile pentru anul acesta fiind de circa 270.000 de bucăți, o creștere de 20 de ori.
"Debranșările de la sistemul centralizat în favoarea unei soluții independente și mai eficiente, prin instalarea unei centrale termice, au susținut o bună parte din creșterea pieței. Dar, dacă în trecut, majoritatea vânzărilor erau destinate locuințelor debranșate de la sistemul centralizat, în prezent ponderea segmentului de înlocuiri a crescut considerabil, ajungând la un nivel de cca. 50% din totalul vânzărilor. În ceea ce privește perioada următoare, piața de profil va continua să crească cantitativ, dar mai ales valoric, susținută fiind de construcțiile de locuințe noi, precum și de înlocuirile tot mai dese ale echipamentelor de încălzire mai vechi, care nu dispun de tehnologii noi și eficiență ridicată precum gamele actuale”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

De asemenea, evoluția parcului total de centrale termice instalate a crescut substanțial în aceeași perioadă. Astfel, dacă în 2002 acesta se situa la circa 410.000 de unități, la nivelul anului 2016 ajunsese la aproximativ 2,2 milioane de bucăți, în creștere cu 436%. Conform estimărilor Ariston, în prezent parcul instalat de centrale termice a ajuns la circa 2,4 milioane de unități.


Evoluția debranșărilor de la sistemul centralizat de încălzire

Creșterea continuă a prețului energiei termice, problemele constante ale sistemelor de încălzire centralizate din întreaga țară, cât și dorința de independență a românilor au dus, în ultimii 15 de ani, la debranșarea a peste 1,25 milioane de locuințe de la sistemul de încălzire centralizat.







În prezent, 13 județe din România (Alba, Mureș, Maramureș, Bistrița Năsăud, Satu Mare, Ialomița, Ilfov, Brăila, Caraș Severin, Neamț, Dâmbovița, Olt, Sălaj) nu mai depind de sistemul centralizat de încălzire, folosind un echipament independent de încălzire. La polul opus se află Capitala, unde peste 60% dintre locuințe depind încă de sistemul centralizat (circa 560.000 de locuințe branșate).

Raportat la situația pe primul semestru a anului 2017, în topul județelor unde s-au înregistrat cele mai multe debranșări se află Galați, unde 6.966 apartamente s-au debranșat de la CET-uri, pe locurile următoare aflându-se Iași, (800 de debranșări), Tulcea (445), Timiș (431) și Argeș (410).

Evoluția preferințelor clientului de centrale termice în ultimele două decenii

Potrivit unui studiu realizat de Ariston Thermo Romȃnia, comportamentul de achiziție al cumpărătorilor de centrale termice s-a schimbat semnificativ în ultimii ani, aceștia fiind tot mai interesați de avantajele suplimentare oferite de către producători, pe lângă caracteristicile tehnice de bază, precum puterea sau debitul de apă caldă menajeră, și prețul.

Astfel, dacă la primele achiziții, respectiv la începuturile dezvoltării pieței locale de centrale termice, prețul era criteriul principal de achiziție, în proporție de aproape 40%, iar eficiența, randamentul și consumul erau următoarele criterii de alegere, însumând cca. 25%, astăzi, criteriile principale de cumpărare s-au schimbat, iar eficiența, serviciile post-vânzare și noile tehnologii se află în top. Marca rămâne o constantă atunci când se cumpără un echipament de încălzire, fiind în continuare un element luat în calcul în decizia finală. 

"Noii clienți sunt mai puțin preocupați de costurile inițiale de achiziție și mai mult de perioada de amortizare a investiției, preferând să investească într-un produs mai scump, dar cu o perioadă mai lungă de viață și un consum redus, ce asigură facturi mai mici și care aduce un confort sporit”, a mai precizat Drăguleanu.

Potrivit studiului companiei, clientul actual este mai bine informat, la curent cu tendințele în domeniu și mai preocupat de beneficiile oferite de noile tehnologii. De asemenea, acesta își caută informațiile în special din mediul online și din recomandări, achiziționează produsele din magazine specializate în instalații sau lanțuri de tip DIY, ținând cont de sfaturile instalatorilor și ale consilierilor de vânzări.





Citeşte mai multe despre: Ariston Thermo

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza