Links Sitemap Business Linker Sitemap

4138 afisari
Marian Craciun
Kuma este, cronologic, a doua firmă daneză producătoare intrată pe piața românească, după Tuborg, iar Camelia Olesen, directorul executiv al Kuma România, duce mai departe o poveste de succes! În urmă cu 15 ani, compania, unul dintre principalii producători de lavoare pentru băi și blaturi de bucătarii, a făcut primii pași pe piața din România. Astăzi, Kuma deține, deja, o fabrică în România, la Bănești - Prahova, unitate ce a absorbit o investiție de peste două milioane de euro și care are o capacitate anuală de 50.000 de concepte. Printre principalii clienți se numără lanțuri hoteliere de patru și cinci stele, centre comerciale, ansambluri rezidențiale și de birouri și proiecte importante precum Arena Națională, stadionul CFR Cluj, Aeroportul "Henri Coandă" etc. Dar cum a început totul?
În urmă cu 15 ani, compania, unul dintre principalii producători de lavoare pentru băi și blaturi de bucătarii, a făcut primii pași pe  piața din România. Astăzi, Kuma deține, deja, o fabrică în România, la Bănești – Prahova, unitate ce a absorbit o investiție de peste două milioane de euro și care are o capacitate anuală de 50.000 de concepte. Printre principalii clienți se numără lanțuri hoteliere de patru și cinci stele, centre comerciale, ansambluri rezidențiale și de birouri și proiecte importante precum Arena Națională, stadionul CFR Cluj, Aeroportul "Henri Coandă" etc. Dar cum a început totul?

“În 1997, Primăria orașului Breaza a semnat un parteneriat cu o fundație din Danemarca pentru vizite de lucru/schimb de idei. Danezii numeau această colaborare schimbare de atitudine pentru partenerii români, atât pentru administrația locală, cât și pentru oamenii de afaceri. Stagiul consta în vizite de 10-12 zile în zona Vejle din peninsula Jutlanda, unde delegațiile erau formate din consilieri locali, funcționari publici ai primăriilor, profesori, oameni de afaceri. Revenind la intrarea Kuma în România, am vizitat firma mamă din Danemarca în noiembrie 1997, iar primarul din Breaza a invitat partea daneză să investească în zonă, idee îmbrățișată atunci”, își amintește Camelia Olesen.

Cu toate acestea, promisiunile primarului nu s-au concretizat în sensul existenței unei zone industriale în Breaza, unde se putea investi în fabrica de lavoare, dar s-a identificat o posibilitate de închiriere a unui spațiu industrial în Câmpina. Firma a fost înființată în decembrie 1998 și și-a început efectiv activitatea de producție în august 1999.  “A fost un imbold. Practic, răceala și calculul matematic nordic au fost învinse de spiritul nostru latin. Am fost prima firmă daneză producătoare înființată în România, după TUBORG”, adaugă ea.

Investiția de început în Kuma România a fost de aproximativ 150.000 de dolari, danezii fiind foarte prudenți din cauza situației economice a anilor 1998, când inflația era de aproximativ 70%. S-a început producția de lavoare pentru băi - două modele și un singur tip de material (marmura Kuma compozit alb și alb-gri) cu un număr de șase angajați. Iar educația spartană daneză i-a obligat să contribuie la dezvoltarea firmei prin propriul profit realizat – politica nordicilor a pașilor mărunți și educația “cumpătării” în dezvoltarea firmelor fiind cunoscută.

Camelia Olesen ne povestește că un atu al principiilor daneze l-a constituit modul de angajare în Kuma pe parcursul acestor ani. Acesta s-a bazat strict pe merit; șefii de secții din au fost nominalizați ca șefi după doi ani de la angajare, atunci când au demonstrat că sunt cei mai buni. Recunoaște că și acum șefii secțiilor nu stau undeva într-o încăpere “călduță”, supervizând, ci lucrează și coordonează direct de la locul lor de muncă.

To read the full version, see the print edition of Business Arena.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza