Links Sitemap Business Linker Sitemap

Producatorii de vin privesc noul an cu optimism

4100 afisari
Alina Proorocu
Anul 2009 a fost unul dificil si pentru piata vinurilor din Romania, dar marii producatori considera ca incepand cu anul 2010 se va inregistra o redresare a vanzarilor. La inceput, evolutia va fi mai timida, pentru ca mai apoi sa devina semnificativa, incepand cu al doilea semestru al anului, potrivit specialistilor.
Mizand pe faptul ca vinul a fost dintotdeauna o bautura potrivita pentru ocaziile speciale, producatorii au raportat totusi vanzari bune in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, Cramele Halewood au obtinut in luna decembrie 2009 o crestere a vanzarilor pe piata interna cu 6,7% comparativ cu aceeasi luna a anului precedent. “In ceea ce priveste preferintele de consum, vinul rosu a ajuns la o pondere de peste 30%, castigand procente in fata vinului alb. Pe de alta parte, vinul dulce si cel demisec au crescut ca pondere in defavoarea vinului demidulce”, a precizat Adriana Grecu, director de marketing la Cramele Halewood. Cele mai bine vandute vinuri, care au dominat in preferintele consumatorilor, au fost cele din gamele Prahova Vallery Reserve si Special Reserve, Halewood Special Reserve Feteasca Alba si Feteasca Neagra, Private Reserve Feteasca Neagra, Rhein si Hyperion. “Dupa succesul obtinut in 2009, cand am lansat primele doua vinuri de top din gama Hyperion, vom continua si anul acesta sa ne surprindem consumatorii cu noi vinuri de calitate. La finele lui 2009, in cadrul unui joint venture intre Antinori si Halewood, am lansat Cantus Primus Cabernet Sauvignon 2007, un vin destinat magazinelor specializate si Horeca. In 2010 vom continua promovarea acestui vin pe piata locala, dar si pe piete precum Italia si Marea Britanie”, a spus Grecu.
Pentru Murfatlar, anul 2009 a fost unul dificil, desi compania a inregistrat o cifra de afaceri de 170 milioane de lei, reprezentand o crestere de aproximativ 5% fata de 2008. “Anul 2010 va fi cel putin la fel de dificil ca 2009, mai ales in primele doua trimestre. Din aceasta cauza, cel mai probabil, piata vinului din va inregistra o stagnare sau, in cel mai bun caz, o crestere de cateva procente”, a declarat Daniel Negrescu, Brand Manager la Murfatlar. El a mai adaugat ca, in perioada sarbatorilor de iarna, vanzarile au fost putin peste 2,6 milioane de sticle, echivalentul a 21 milioane de lei, pentru ca, in general, vanzarile de vin ating apogeul putin inainte de sarbatori. “Perioada sarbatorilor, mai exact luna decembrie, inregistreaza cresteri totale cu peste 30% fata de o luna normala, ele fiind insa diferentiate in functie de produs”, a spus Negrescu. Potrivit acestuia, cele mai vandute branduri, pe plan intern, au fost Zestrea Murfatlar, Eticheta Neagra, Lacrima lui Ovidiu, dar si gama exclusivista Trei Hectare. “Piata s-a polarizat foarte tare spre vinurile scumpe si respectiv foarte ieftine, iar segmentul mediu este cel care a resimtit criza din plin”, a mai spus Negrescu. Acesta a adaugat ca principalele probleme cu care se confrunta Murfatlar in acest moment sunt blocajul financiar si lipsa controlului asupra cresterii pietelor de bauturi vandute la negru. De asemenea, contextul economic actual a presupus si o revizuire a strategiei de pret. Vorbind despre principalele zone din tara in care se inregistreaza cele mai mari vanzari, Negrescu a precizat: “Exista diferente destul de mari de la o regiune la alta, insa noi avem o gama foarte larga de branduri, care sunt lideri de vanzari pe diferite regiuni. De exemplu, daca in Ardeal se vinde foarte bine Lacrima lui Ovidiu si Zestrea Murfatlar, in Bucuresti si Constanta sunt mai apreciate Eticheta Neagra, Sec de Murfatlar sau Conu Alecu”.
La randul sau, Vinexpert a inregistrat anul trecut o scadere in dreptul cifrei de afaceri din cauza recesiunii. “Am incheiat anul 2009 cu 1,3 milioane de euro fata de 2008, in care cifra de afaceri a fost de 1,6 milioane de euro. Insa daca tinem cont ca in 2009 au iesit de sub tutela Vinexpert magazinele din Brasov, Oradea si Cluj, putem spune ca magazinele din Bucuresti si evinoteca.ro au avut o activitate foarte buna”, a declarat Catalin Paduraru, manager Vinexpert. Potrivit acestuia, volumul de vanzari inregistrat in perioada noiembrie - decembrie 2009 s-a ridicat la 400.000 euro. “Din punctul nostru de vedere, s-au vandut produsele de nisa, exceptiile, dar ne-am sprijinit si pe branduri ca Davino, Stirbey sau Concha Y Toro si Penfold's. Au prins si «exoticele» vinuri din Lumea Noua (Vina Mar sau Salentein), care au pornit, practic, de la zero ca notorietate la noi”, a precizat Paduraru, care a adaugat ca principalele zone in care inregistreaza cele mai bune vanzari sunt Bucuresti, Cluj, Targu Mures, Pitesti, Constanta si Iasi. Pentru a atrage cat mai multi clienti, multi producatori au redus tarifele produselor, dar managerul Vinexpert nu sustine o astfel de strategie. “Nu este neaparat o tehnica utila in segmentul nostru de piata. Am fost, evident, atenti la discounturi, dar am preferat bonusarile si cadourile pentru clienti”, a conchis Paduraru.
Citeşte mai multe despre: Vinexpert,   Murfatlar,   Cramele Halewood,   Piata vinului

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza