Links Sitemap Business Linker Sitemap

Raiffeisen Bank inregistreaza un profit net de 54 milioane euro la jumatatea anului

1929 afisari
In primele sase luni ale anului, Raiffeisen Bank a continuat sa finanteze clientii din toate segmentele si sa investeasca in tehnologie pentru simplificarea interactiunii clientilor cu banca. Astfel, portofoliul de credite nete al bancii a crescut in ultimele 12 luni cu 3%, pana la 4,32 miliarde euro.
Creditele nou-aprobate in aceasta perioada au fost de 1,4 miliarde de euro, mai mult de o treime fiind acordate segmentului persoanelor fizice.

Pentru clientii persoane fizice, banca a continuat simplificarea ofertei de servicii de tranzactionare si a reusit optimizarea costurilor si chiar acordarea de costuri zero in premiera pe piata romaneasca la o paleta extinsa de produse si servicii, prin includerea in pachetele de cont curent a solutiilor de finantare si economisire. Potrivit bancii, s-a observat astfel cresterea utilizarii lunare a serviciilor electronice, in
special mobile banking (+125%), iar circa o treime din produsele de economisire au fost deschise digital. Sustinerea planurilor clientilor s-a concretizat prin solutii de finantare constant imbunatatite in linie cu preferintele digitale ale clientilor nostri (lansarea Flexicredit in www.raiffeisen.ro.) si prin simplificarea si cresterea rapiditatii contractarii produselor de creditare (Flexicredit, Casa Ta).

In cazul clientilor inclinati spre economisire, circa o jumatate din volumele plasate de acestia sunt in produse de economisire cu maturitatea de 6 si peste 6 luni, confirmand succesul initiativelor bancii de a orienta clientii spre economisirea pe termen lung.

Eforturile bancii de a oferi solutii accesibile de finantare pentru afacerile locale se regasesc in preocuparea de acorda finantari cat mai accesibile IMM-urilor. In mai 2017, Raiffeisen Bank a semnat doua noi acorduri cu Fondul European pentru Investitii (EIF), in valoare totala de 387 milioane euro, sub programele COSME si Initiativa pentru IMM-uri, in vederea facilitarii accesului la finantare a IMM-urilor in urmatorii trei ani. In prima parte a anului 2017, soldul creditelor acordate
intreprinderilor mici si mijlocii a crescut cu peste 10%. In acelasi timp, clientii IMM au fost foarte activi in tranzactionare, generand circa 3,6 milioane de operatiuni. Si in ceea ce priveste acumularile in conturile companiilor IMM-urile au avut o performanta deosebita, cu cresteri de circa 30%.

In segmentul companiilor mari, banca a inregistrat finantari in crestere in domenii ca: servicii de sanatate, infrastructura, retail, auto, logistica, dar si in sectorul imobiliar, prin finantarea si refinantarea cu succes a unor proiecte de referinta din Bucuresti, Cluj Napoca sau Timisoara.

In demersul de a sustine antreprenorii in procesul de extindere si administrare mai eficienta a afacerilor lor, banca a lansat in 2017 programul „Catalizator”. Acest program este structurat in sesiuni cu caracter practic si abordeaza teme importante pentru antreprenorii care au ajuns la o anumita consistenta a afacerii (cum sa construiesti o strategie de afaceri si o cultura organizationala de succes, cum sa promovezi imaginea de brand, management financiar, cresterea vanzarilor,
managementul echipei etc). Mai mult, acest program are scopul de a facilita crearea unei comunitati de afaceri sanatoase care sa impartaseasca idei, oportunitati de afaceri si relatii valoroase de business.

In prima jumatate a anului 2017, banca a fost activa si in tranzactii desfasurate pe piata de capital. Raiffeisen Bank a facut parte din consortiul de intermediere a celei mai mari oferte publice secundara initiale ale unei companii private listata la Bursa de Valori Bucuresti, in valoarea de 945 milioane lei, si anume Digi Communications NV, unul dintre principalii furnizori de servicii de telecomunicatii din Romania si Ungaria.

Conturile curente ale populatiei si intreprinderilor mici au crescut din nou intr-un ritm sustinut (+30%) si au ramas forta principala din spatele avansului inregistrat de soldul depozitelor de la clientela (+14% fata de aceeasi perioada a anului precedent, pana la 5,90 miliarde euro), pe fondul unor rate de dobanda care continua sa se mentina la minime istorice.

Cresterea portofoliului de credite a generat si un usor avans de 1% in cazul veniturilor nete din dobanzi, principala noastra sursa de venit. Veniturile totale ale bancii insa, in valoare de 217 milioane euro, sunt in scadere cu 3% (excluzand tranzactia VISA din 2016). Potrivit bancii, principalele motive care au dus la usoara diminuare a veniturilor totale sunt digitalizarea serviciilor, alaturi de lansarea de noi pachete de cont curent si a produselor de creditare si economisire la preturi avantajoase clientilor.
In acelasi timp, costurile operationale ale bancii au crescut cu 3%, pana la 131 milioane euro, influentate, printre altele, de costurile de transport si procesare a numerarului, evolutie in linie cu tendinta pietei.

Tendinta de scadere a costurilor cu provizioanele a continuat, urmand evolutia pozitiva a economiei in ansamblu si imbunatatirea comportamentului de plata al clientilor: provizioanele pentru deprecierea creditelor (normalizate, fara efectul combinat al legii darii in plata si conversiei cu discount a creditelor in franci elvetieni) au scazut pana la 20 milioane euro, fata de 26 milioane euro la jumatatea anului 2016.

"Rezultatele noastre la sase luni sunt inca o confirmare a pozitionarii noastre puternice pe piata bancara romaneasca. Anul acesta am implinit 20 de ani pe piata si sunt mandru de ce am reusit pana acum. Vom continua sa ne concentram pe dezvoltarea relatiilor cu clientii existenti, pe atragerea de noi clienti pentru a ne asigura o crestere echilibrata si constanta pe toate segmentele. In paralel, eforturile noastre se indreapta spre inovare si simplificare a interactiunilor cu banca. Clientii doresc o interactiune cat mai simpla si mai rapida cu banca, asteptarile lor cresc odata cu evolutia tehnologiei, iar noi trebuie sa raspundem acestor cerinte. Este clar ca fata industriei bancare se schimba, iar noi nu ne-am propus numai sa fim o parte din aceasta schimbare, ne-am propus sa fim deschizatori de drum, asa cum am reusit sa fim de multe ori pana acum”, a spus Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank

Clientii Raifeisen Bank tranzactioneaza din ce in ce mai mult pe canale electronice
Raiffeisen Bank inregistreaza o crestere sustinuta in utilizarea canalelor alternative de catre clienti, ajungand pana la 344.000 clienti activi pe canale electronice (online si mobile banking). De asemenea, numarul de automate multifunctionale instalate a ajuns la 164 (fata de 83 la mijlocul anului precedent), clientii avand astfel acces la procesarea operatiunilor curente in orice moment al zilei. Platile electronice efectuate prin intermediul bancii de catre clientii companii au fost de circa 87% pentru clientii IMM si de 96% in segmentul companiilor medii si mari. Utilizarea lunara a
serviciilor electronice de catre persoanele fizice a inregistrat de asemenea o apreciere semnificativa, respectiv o crestere de aproape 50% a portofoliului activ.

Raiffeisen Bank deserveste aproximativ 2 milioane de clienti persoane fizice, aproximativ 100.000 IMM-uri si 5.700 de companii. Reteaua numara 466 de agentii, aproximativ 1.100 de ATM-uri, 164 de MFM (automate multifunctionale) si aproximativ 18.000 de EPOS-uri. Banca avea la jumatatea anului 2017 5.190 angajati, fata de 5.311 in iunie 2016.
Citeşte mai multe despre: Raiffeisen Bank

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza