Links Sitemap Business Linker Sitemap

Noua ŠKODA FABIA: mai mare, mai sportivă și mai sigură

622 afisari
La 22 de ani de la introducerea modelului FABIA pe piață, ŠKODA prezintă acum a patra generație a acestei compacte atât de populare Prima FABIA construită pe platforma MQB-A0 se poate mândri, printre altele, cu spațiul său generos și cu motoare foarte eficiente Modelul este deosebit de atractiv și datorită noilor dotări Simply Clever și a sistemelor de asistență avansate, provenite din segmentele auto superioare
Noua ŠKODA FABIA la a patra generație se face remarcată cu un design cu personalitate, cu un interior mai mare, confort crescut și siguranță și mai ridicată, datorită sistemelor avansate de siguranță și asistență. La 22 de ani de la lansare sa inițială pe piață, compacta aceasta populară combină calitățile specifice mărcii ŠKODA, precum fiabilitatea, utilizarea facilă și caracterul practic excelent, cu siguranța avansată, confortul ridicat și dinamismul agil.

Johannes Neft, membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică: ”Este evident de la prima privire că noua FABIA este o adevărată ŠKODA, cu un design emoțional atractiv. În comparație cu modelul predecesor, am optimizat semnificativ interiorul, oferind un nivel și mai ridicat de confort, sisteme avansate de infotainment și sisteme de asistență inovatoare. Interiorul devenit acum și mai spațios, iar motoarele puternice și eficiente și manevrabilitatea excelentă desăvârșesc caracterul atractiv al noului nostru model. Versiunea de intrare în gamă dispune de toate dotările pe care vi le-ați putea dori din partea unui automobil modern de talie mică, plus, adițional, câteva surprize plăcute și utile.”

Compacta cu renume consacrat
Încă de la premiera sa din 1999, FABIA a reunit valorile ŠKODA într-o caroserie compactă. Astfel, modelul îmbină siguranța activă și pasivă foarte ridicată, cu un interior de dimensiuni generoase și cu un raport excelent valoare/preț. Modelul oferă, de asemenea, dimensiuni exterioare compacte, motorizări eficiente și numeroase soluții Simply Clever. Astfel, FABIA satisface fără rezerve necesitățile familiilor tinere, precum și cerințele tinerilor activi și poate fi totodată un al doilea autoturism excelent. În gama actuală de modele ŠKODA, FABIA este al doilea cel mai longeviv model al mărcii. Astfel modelul acesta este un reprezentant important al mărcii, ce a dobândit un renume solid și un grup mare de clienți loiali. Iar acum, pornește la drum a patra generație FABIA, pentru a continua povestea de succes, cu un capitol pe măsură.


Faruri și blocuri optice spate full-LED, Virtual Cockpit și culori noi
Farurile cu contururile clar desenate se extind până la grila radiatorului, conferind secțiunii frontale un caracter specific. Chiar și varianta de bază include tehnologie LED moderă, iar opțional sunt disponibile și farurile full-LED cu variate funcții. Inclusiv pentru blocurile optice spate este oferită opțional o variantă full-LED, cu detalii de design ce imită sticla de cristal, în stilul specific mărcii. Noul design interior accentuează și mai mult senzația de spațiu din habitaclul compactei ŠKODA FABIA, iar panoul de instrumente simetric, cu display-ul central liber poziționat și orizontal, cu bandouri decorative de diferite culori (în funcție de linia de echipare) subliniază și mai pregnant lățimea interiorului. Totodată, Virtual Cockpit este oferit în premieră pentru FABIA. La lansarea pe piață vor fi disponibile cele trei linii de echipare deja familiare: Active, Ambition și Style, cu noi culori și noi materiale.




Cel ce a reinterpretat în manieră absolut nouă limbajul de design cristalin al mărcii ŠKODA, Oliver Stefani, directorul departamentului de Design ŠKODA, a explicat: ”ŠKODA continuă să își dezvolte cu coerență limbajul de desgn, inclusiv odată cu acest nou model FABIA. Hatchback-ul nostru compact este deosebit de sportiv și elegant. Liniile sale sculpturale, proporțiile dinamice și blocurile optice moderne cu tehnologie LED, plus structurile cristaline specifice mărcii ŠKODA creează o alură dinamică și modernă.”

Prima ŠKODA FABIA construită pe baza platformei MQB-A0
Influența platformei MQB-A0 asupra proporțiilor automobilului poate fi clar observată în dimensiunile noii FABIA. Iar în ciuda dimensiunilor crescute, inginerii ŠKODA au reușit să mențină greutatea apropiată de cea a celei de-a treia generații a modelului.

Principalele dimensiuni ale modelului ŠKODA FABIA iV:
Dimensiuni
Noua ŠKODA FABIA
Lungime smmt - 4.107
Lățime smmt - 1.780
Înălțime smmt - 1.460
Ampatament smmt - 2.564
Ecartament față smmt - 1.525
Ecartament spate smmt - 1.509
Capacitate portbagaj slt - 380
Capacitate portbagaj cu bancheta rabatată slt - 1.190

Două motoare MPI pe benzină și trei motoare TSI cu injecție directă
Cu un portofoliu de 5 motoare pe benzină eficiente (cu puteri între 48 kW și 110 kW) spre alegere și cu manevrabilitatea sa deosebit de agilă, noua ŠKODA FABIA este echipată în manieră ideală atât pentru drum lung, cât și pentru drumurile cotidiene mai scurte. Dimensiunile sale compacte sunt ideale în traficul urban. Toate cele cinci motoare fac parte din noua generație EVO de motoare ale Grupului Volkswagen și permit în cea mai mare parte un consum mixt de combustibil de aproximativ 5 litri la 100 km, conform ciclului WLTP. În combinație cu rezervorul de combustibil de 50 de litri comandat opțional în locul celui standard de 40 de litri, autonomia crește la peste 950 km. Odată cu lansarea noii sale generații, ŠKODA FABIA este disponibilă acum și cu un nou motor de vârf. Este vorba de 1,5 TSI, ce generează 110 kW (150 CP) din cei patru cilindri ai să și este combinat ca dotare standard cu transmisia automată DSG cu 7 trepte.

Cel mai scăzut coeficient aerodinamic din acest segment de automobile
În comparație cu generația precedentă, coeficientul aerodinamic (cd) al noii FABIA a scăzut de la 0,32 la 0,28, astfel că modelul este acum cel mai eficient model din segmentul compactelor. Caracteristicile aerodinamice au fost optimizate folosind simulații CFD (Computational Fluid Dynamics) de precizie extrem de ridicată. Numeroasele detalii inovatoare nou dezvoltate includ și diafragmele de răcire active ajustabile, integrate în priza de aer inferioară a barei de protecție frontale.

Nivel excelent de siguranță activă și pasivă
Ocupanții automobilului sunt protejați în caz de accident de până la 9 airbag-uri. Sistemele adiționale de ancorare ISOFIX și Toptether sunt desigur, de asemenea, disponibile și sunt oferite în premieră inclusiv pentru scaunul pasagerului din față. Astfel, și datorită acestor dotări, FABIA este unul dintre cele mai sigure modele din segmentul de autoturisme din care face parte.

13 noi dotări Simply Clever
Deja de mai mulți ani, ŠKODA le simplifică clienților săi viața de zi cu zi, datorită ideilor ingenioase cu care își echipează automobilele. Și noua ŠKODA FABIA continuă acum această tradiție și, la a patra sa generație, oferă nu mai puțin de 13 noi soluții de acest fel, dintre care unele sunt premiere pentru FABIA, fiind preluate de la alte modele ale mărcii, iar altele sunt absolut noi. Noua ŠKODA FABIA oferă astfel în total 43 de soluții Simply Clever.

Motorizările: cinci motoare eficiente pe benzină
Gama largă de motorizări cu puteri între 48 kW (65 CP) și 110 kW (150 CP)
Toate motoarele din noua generație EVO a Grupului Volkswagen
Autonomii de peste 950 km, cu rezervorul de 50 de litri de combustibil

Noua ŠKODA FABIA oferă spre alegere cinci motoare eficiente pe benzină. Astfel, ŠKODA nu a mărit doar numărul de motoare diferite oferite, comparativ cu modelul predecesor, ci și intervalul de puteri, acesta fiind acum mult mai larg, între 48 kW (65 CP) și 110 kW (150 CP). Toate cele cinci motoare fac parte din noua generație EVO de motoare ale Grupului Volkswagen și permit în cea mai mare parte un consum mixt de combustibil de aproximativ 5 litri la 100 km, conform ciclului WLTP. Astfel, noua FABIA este cu până la aproximativ 10% mai economică decât predecesorul, ceea ce înseamnă, în combinație cu rezervorul opțional de 50 de litri, o autonomie de peste 950 km.

Gama de motoare disponibile pentru ŠKODA FABIA include două motoare pe benzină cu injecție mult-punct MPI și trei motoare TDI cu injecție directă. Noul motor de intrare în gamă este 1,0 MPI cu trei cilindri și puterea de 48 kW (65 CP). Aceasta reprezintă o creștere de 4 kW (5 CP) în comparație cu predecesorul. Puterea este transmisă roților din față de noua transmisie manuală cu 5 trepte, ce este folosită și pentru al doilea motor MPI. Acesta generează o putere de
59 kW (80 CP). Ambele motoare MPI oferite pentru ŠKODA FABIA respectă normele actuale Euro 6d pentru emisii.

O variantă nouă de tratare a cilindrilor cu un strat de plasmă la motoarele l 1,0 TSI
Cele două motoare 1,0 TSI din generația EVO au aplicat un strat special de plasmă. Cămășile cilindrilor au fost astfel acoperite cu un strat foarte subțire, de doar 150 μm (0,15 mm). Acesta reduce fricțiunea internă, ceea ce reduce consumul de combustibil, precum și emisiile, distribuind și disipând mai bine căldura în camera de combustie, precum și sarcina termică exercitată asupra motorului. Motorul 1,0 TSI de 70 kW (95 CP) este echipat cu o transmisie manuală cu 5 trepte, iar varianta mai puternică, 1,0 TSI de 81 kW (110 CP) este combinată cu o transmisie manuală cu 6 trepte de viteză. Când oricare dintre cele patru motoare este combinat opțional cu rezervorul de combustibil de 50 de litri, în locul celui de 40 de litri, autonomia crește la peste 950 km, cu un consum mixt de combustibil de aproximativ 5 litri la 100 km, conform ciclului WLTP. Motorul 1,0 TSI de 81 kW (110 CP) poate fi echipat opțional și cu transmisia automată DSG cu 7 trepte.

Motorul nou din vârful gamei produce 110 kW (150 CP)
Acum, la a patra generație, ŠKODA a introdus pentru FABIA și un nou motor pentru vârful gamei. Este vorba de 1,5 TSI, ce generează 110 kW (150 CP) din cei patru cilindri ai să și este combinat ca dotare standard cu transmisia automată DSG cu 7 trepte. Acest motor, ce este folosit și pentru alte modele ŠKODA, dispune de tehnologie ACT (dezactivare cilindri). Astfel, când motorul este supus doar unei sarcini mai reduse, sistemul dezactivează doi cilindri, automat și practic imperceptibil pentru cel de la volan. Astfel se reduce consumul de combustibil. Toate motoarele TSI oferite pentru ŠKODA FABIA au filtre de particule pentru benzină și respectă normele actuale Euro 6d pentru emisii.


S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza