Links Sitemap Business Linker Sitemap

Din 2014 până în prezent, Porsche a redus emisiile de CO2 cu 75%

416 afisari
Porsche este pe drumul cel bun atunci când vine vorba de sustenabilitate. Din 2014 până acum, producătorul de mașini sport a redus emisiile de CO2 per vehicul cu mai mult de 75%. De asemenea, Porsche a redus consumul de energie cu aproximativ 31%, în aceeași perioadă. În același timp, numărul de automobile produse în Zuffenhausen și Leipzig a crescut cu 82%: de la 101.449 (2014) la 184.791 unități în 2018.
"La Porsche suntem conștienți de responsabilitatea noastră în ceea ce privește protecția mediului și a climei", explică Albrecht Reimold, membru al Comitetului executiv pentru producție și logistică al Porsche AG. "Optimizăm continuu automobilele noastre pentru a le face mai ecologice. În plus, un număr mare de inițiative Porsche, de mai mare sau mai mică amploare, au ca rezultat un concept general care permite tuturor departamentelor companiei să-și îmbunătățească viabilitatea ecologică pas cu pas."

Creșterea profitabilă ca o condiție prealabilă pentru o acțiune durabilă
Producătorul de mașini sport a înregistrat noi rezultate record cu numai câteva săptămâni în urmă: livrările și veniturile au crescut din nou în comparație cu anul precedent, la fel și numărul angajaților. Randamentul vânzărilor a fost de 16,6% în 2018. "Cu toate acestea, nu considerăm profitabilitatea ca pe un scop în sine. Este o condiție esențială pentru companii ca să-și poată asuma efectiv responsabilitatea", explică Reimold. "Pentru că putem fi cu adevărat de succes numai dacă aspectele economice, sociale și ecologice sunt aliniate.”
Pentru a putea măsura progresele în domeniul dezvoltării durabile, de o manieră similară progresului economic, Porsche a stabilit principalul indicator de performanță: "Reducerea impactului asupra mediului, în producție", care este alcătuit din mai mulți parametri. Pe lângă emisiile de CO2 și consumul de energie, acesta include și consumul total de apă dulce și cantitatea de compuși organici volatili (COV) utilizată. Porsche a înregistrat progrese și în aceste domenii: în comparație cu 2014, în producție se utilizează cu 34% mai puțin solvent. Consumul de apă pe automobil a fost redus cu 20%.

Porsche produce cu energie regenerabilă
Faptul că Porsche a reușit să-și reducă atât de semnificativ emisiile de CO2 - cu 75% în numai cinci ani - se datorează, în primul rând, utilizării în mod consecvent a energiei electrice din surse regenerabile, certificate TÜV. De la începutul anului 2017, producătorul de mașini sport a folosit energie regenerabilă, care vine cu un certificat de origine pentru sursa fizică reală a energiei electrice. Această condiție asigură atingerea celor mai înalte standarde ecologice. Logistica feroviară pentru Porsche, în Germania, este, de asemenea, neutră din punct de vedere al climatului. Porsche lucrează, de asemenea, la reducerea impactului său asupra mediului pe tot parcursul lanțului valoric.

Viziunea fabricii "Zero Impact Factory"
"Sustenabilitatea este cumulul mai multor elemente individuale", spune Albrecht Reimold. "În toamnă, prima noastră mașină sport electrică, Taycan, va părăsi linia de producție. De când va ieși pe poarta fabricii, va fi neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. Obiectivul nostru este de a evita să lăsăm orice amprentă ecologică, în sensul atingerii stadiului de fabrică cu impact zero".

O astfel de producție, fără impact asupra mediului, se bazează pe mai multe direcții de acțiune. Alături de utilizarea eficientă a resurselor și materialelor, acestea includ și alte elemente, precum factorii de poluare și protecția mediului sau efectele producției asupra climatului urban. Importanța deosebită acordată de Porsche dezvoltării durabile în proiectarea liniilor sale de producție a fost documentată de Consiliul German pentru Construcții Durabile (DGNB): Porsche a fost prima companie care a primit vreodată premiul "Platinum" pentru noul design al fabricii 4 din Zuffenhausen.

Fabrica Taycan: Fațada cu o înaltă tehnologie care absoarbe NOx
Porsche este un pionier și prin construcția noii fabrici Taycan din Zuffenhausen. O tehnologie care absoarbe dioxidul de azot este folosită pentru prima dată pe fațada acesteia. Elementele de fațadă sunt realizate din aluminiu acoperit cu dioxid de titan. Acoperirea acționează ca un catalizator și descompune particulele poluante absorbite în substanțe inofensive, apă și nitrat, atunci când sunt expuse la lumina soarelui și la umiditatea scăzută a aerului. Într-un prim proiect pilot, Porsche testează fațada de înaltă tehnologie pentru absorbția NOx pe o suprafață de 126 de metri pătrați, echivalentul a zece locuri de parcare. Efectele sunt echivalente cu impactul pozitiv asupra mediului al zece copaci.

Sustenabilitatea plătește pentru sine
Multe măsuri care contribuie la eficientizarea utilizării resurselor și reduc impactul asupra mediului ajută, de asemenea, la reducerea costurilor. Acestea pornesc de la înlocuirea tehnologiei tradiționale de iluminare cu lămpi LED, utilizarea sistemelor de evacuare a aerului controlate la cerere în halele de producție sau utilizarea căldurii reziduale din vopsea și continuă cu utilizarea tehnologiilor de producție electromecanice în locul celor hidraulice. Această ultimă măsură economisește anual 11.544 kWh de energie doar pentru lucrările de nituire în fabrica din Zuffenhausen.

Sustenabilitatea se aplică și la navetele Porsche
Pentru a evita creșterea poluării din trafic ca urmare a creșterii numărului de angajați, Porsche a creat un sistem de management al mobilității. Acest lucru include, printre altele, "Biletul de serviciu" - un bilet de transport public local subvenționat de companie - precum și "Biletul Particule Fine", care permite tuturor angajaților din fabricile Porsche din zona Stuttgart să utilizeze gratuit transportul public în cazul unei alerte de poluare cu particule fine. Un sistem de management al spațiului de parcare permite identificarea cu ușurință a locurilor de parcare disponibile. Aplicația de partajare Porsche TwoGo este un instrument deja binecunoscut de angajați pentru a-și organiza rapid și practic deplasările. Și, odată cu lansarea "muncii mobile", producătorul de mașini sport nu se va deschide doar spre noi moduri de lucru, ci va contribui și la ameliorarea traficului în orele de vârf.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza